Dietologická poradna

Na Vaše dotazy odpovídá Bc. Monika Divišová, která působí řadu let jako nutriční poradce a kouč v oblasti prevence zdraví, výživy a optimální váhy.

PORADNA JE NYNÍ POZASTAVENA. NEVKLÁDEJTE PROSÍM DALŠÍ DOTAZY.

   dotazy  hledání  položit dotaz

Kytovka 09.5.11: špatný metabolismus

Dobrý den,chtěla bych vás poprosit o radu.je mi 33 let,170cm,95kg.Chtěla bych se pokusit schodit několik kilo,ale moc mi to nejde.Přitom se mi nezdá že bych jedla tučná jídla.Sladké jen občas v malé míře,nejím žádné slané věci,smažené už vůbec ne,porce mám menší než moje děti,piju jen vodu už několik let.Pohybu teda moc nemám,ale nesednu si třeba celý den,spíš normální chůze.Měla bych jíst 5x denně.přiat trochu pochybu a naposledy jíst jídlo,nebo nějakou lehčí večeři tak 2hod před spaním?poradíte mi alespon jeden den z čeho mám složit denní jídelníček ale tak abych to nevařila?nemám na to čas si vařit.děkuji moc za odpověd.

11.05.2011 03:05   

Dobrý den,
jak správně tušíte, musíte začít jíst 5x denně a přidat pohyb, i když chůze je možné brát jako velmi přirozenou pohybovou aktivitu, kterou lze s úspěchem do redukčního programu zařadit. Chtělo by to však komplexní přístup k celé problematice hubnutí, který Vám bohužel v rámci online poradny nemohu poskytnout. Určitě bych doporučila konzultaci s výživovým poradcem. Více informaci najdete zde: http://www.hubnuti.org/komplexni-program-hubnuti.
Jídelníček se pokuste sestavit dle těchto pravidel: Snídaně by měla obsahovat komplexní sacharidy, méně tučné bílkoviny a ovoce či zeleninu (např. 1 plátek celozrnného pečiva + sýr (Cottage, Lučina, tvarohová pomazánka) nebo luštěninová paštika + zelenina nebo vločková kaše (5-6 lžic ovesných vloček) + oříšky + ovoce + bílý jogurt nebo tvaroh). Na svačinu si dejte ovoce (pouze dopoledne), zeleninu, bílý jogurt do 3 % tuku (např. Hollandia) či proteinovou tyčinku (dopoledne i odpoledne). Vhodná volba na oběd je kombinace komplexních sacharidů (neloupaná rýže, celozrnné těstoviny, pohanka, kuskus, celozrnné pečivo…), bílkovin (krůtí maso, kuřecí maso v bio kvalitě, ryby, luštěniny, sójové maso, tofu) a co nejvíce zeleniny (ve formě zeleninového salátu, vařené, čerstvé zeleniny). Přílohu nevynechávejte, je důležitá – pokud sacharidy vynecháte, večer se mohou objevit chutě na sladké. Pakliže nechcete vařit, připravit si např. sendvič z celozrnného chleba namazaný domácí tvarohovou pomazánkou s rybičkami, proložený zeleninou. Odpolední svačina může obsahovat zeleninu v kombinaci s bílkovinou (např. cherry rajčátka se sýrem cottage). K večeři si připravte například zeleninový salát s tuňákem. S pozdravem Monika Divišová

MF

zdroj: MF


Chci odpovědět