Dietologická poradna

Na Vaše dotazy odpovídá Bc. Monika Divišová, která působí řadu let jako nutriční poradce a kouč v oblasti prevence zdraví, výživy a optimální váhy.

PORADNA JE NYNÍ POZASTAVENA. NEVKLÁDEJTE PROSÍM DALŠÍ DOTAZY.

   dotazy  hledání  položit dotaz

whatsername 30.6.11: Stravování

Dobrý den. Měřím 169 a vážím 61kg. Od ledna jsem začala pravidelně a intenzivně cvičit plud omezila stravu. Problém je v tom,že čím více se stravou zabývám,tím více se zamotávám. Jím všechno,nezdravé v přiměřeném množství(které si navíc dovolím jen pokud v daný den cvičím). Pomalu ale přestávám vědět co můžu jíst a navíc se bojím jíst často,protože se bojím tlouštky. Nemám sklony k hladovění,protože mi potom je velmi špatně,ale jím tak max 3x denně. Jsem vegetariánka,sladké si dám převážně ráno(sladké pečivo nebo jogurt),cvičím 4x týdně. Prosím poraďte mi jak se mám k jídlu stavit a co jíst abych nepřibrala,ale jedla zdravě+si občas dovolit něco nezdravého. Děkuju

12.07.2011 12:07   

Dobrý den,
je vidět, že redukci váhy opravdu hodně řešíte. Kromě toho, že si moc přejete zhubnout, by bylo fajn se zaměřit i trochu na psychiku a přestat se tolik jídlem stresovat. Většinou to totiž má přesně opačný efekt.
Neznám Váš jídelníček dopodrobna, ale podle toho co píšete a také vzhledem k vegetariánství se obávám, že v jídelníčku nebude dostatečné množství bílkovin. Bílkoviny potřebujete i vzhledem ke cvičení, které provozujete. Na kvalitu a intenzitu fyzické aktivity byste se měla také zaměřit – tzn. cvičit ve správné tepové frekvenci. Nechte si poradit od zkušeného trenéra nebo si tento údaj velmi jednoduše vypočtěte: 220-věk a z tohoto čísla (maximální tepové frekvence) pak spočítejte 60-70%.
Je potřeba začít jíst pravidelně – určitě 5x denně (přidejte menší svačinky ve formě ovoce na dopoledne a zeleniny s kouskem méně tučného sýra – např. cottage na odpoledne). Jakožto vegetariánka byste měla do jídelníčku přizvat i takové suroviny jako např. tofu, tempeh, luštěniny…
Zaměřte se na dostatek zeleniny a nepřejídejte se rýží, brambory…k čemuž mají někteří vegetariáni sklony. Např. vegetariánské zeleninové rizoto připravujte s větším množstvím zeleniny a menším rýže (ne naopak) a přidejte na kostičky nakrájené tofu.
Pokud si vůbec nevíte rady nebo potřebujete více inspirace a konkrétní receptury, obraťte se na výživového poradce, který Vám sestaví jídelníček na míru a odpoví na nejasnosti kolem stravování: http://www.hubnuti.org/zdravy-jidelnicek Přeji mnoho úspěchů a pohody.

MF

zdroj: MF


Chci odpovědět



Přihlásit na tomto počítači trvale:
  Registrace
Poradny
Aktuální články
Soutěže na Dáma.cz
v součastnosti žádné soutěže neprobíhají.
Přehled všech soutěží
Nejživější diskuse
Je nám -sát! (344)
Soutěžíme (161)
Zahradnice (118)
Soutěže II. (55)
Pohoda s kámoškama (45)
Online babinec (44)
Paralelní svět Rukověti pokojného bojovníka světla aneb návod na „život" v harmonii se sebou i okolím. (43)
Malá slezina:o) (41)
Ukopnutý palec v kouzelné krabičce (37)
♥SLOVNÍ FOTBÁLEK♥ - 1slabičná slova (37)
Recepty
Lilkové závitky s mozarelou
Ovocný koláč s pudinkovou pol..
Kung-placičky (od Táničky)
Frankfurtská polévka :) MAS..
Velikonoční chleba

Přidat recept